انواع ماشین باربری

آشنایی با انواع ماشین حمل بار

یکی از مهم­ترین مواردی که در حمل و جابجایی انواع بار باید به آن توجه ویژه کرد، انتخاب ماشین باربری (Truck Car Relocation) مخصوص نوع بار است. برای هر نوع باربری و حمل بار احتیاج به وسیله نقلیه مخصوصی است. دسته‌­بندی وسایل نقلیه حمل بار بر اساس روش­‌های تخلیه بار، نوع چرخ‌­ها، نوع اتصالات مخزن و … می‌­باشد. در این مقاله اطلاعات لازم جهت شناخت انواع ماشین­‌های باربری و انتخاب بهترین نوع ماشین متناسب با نوع بار را بررسی می‌­کنیم.

ماشین حمل بار

انواع ماشین باربری

مهم­ترین مورد در زمینه باربری، انتخاب وسیله نقلیه مناسب با نوع و وزن بار و مسافت جابجایی است. در اینجا قبل از موارد انتخاب نوع بار، انواع ماشین­‌های حمل بار را بررسی می‌­­کنیم.

ماشین باربری

انواع ماشین حمل بار:

ماشین باربری سبک: مانند وانت، وانت پیکان و …

ماشین باربری نیمه سنگین: مانند کامیون، خاور و ……

ماشین باربری سنگین: مانند ترانزیت، تریلی، ده تن، کفی و ….

وانت بار

وانت بار شامل انواع وانت پراید، وانت آریسان، وانت پیکان، وانت مزدا بوده و برای حمل بار سبک و کم مناسب است. از وانت بار نمی‌­توان برای حمل بار سنگین صنعتی استفاده کرد.

وانت نیسان

وانت نیسان

می­‌توان از وانت نیسان برای حمل بارهای سنگین‌­تر حداکثر وزن 2 تن استفاده کرد. یکی از وانت نیسان­‌های شناخته شده و پرطرفدار زامیاد است.

کامیونت یا خاور

انواع مختلف کامیونت یا خاور توانایی حمل بار بیشتری با وزن 3 تا 6 تن را دارد و شامل انواع کامیونت، هیواندا، 911، مسقف و روباز است. کامیونت جزء ماشین­های باربری نیمه سنگین بوده و احتیاج به گواهینامه رانندگی پایه دوم است.

کامیون تک محور

کامیون تک محور

کامیون­‌های تک محور دارای یک محور در قسمت انتهایی هستند. کامیون­‌های تک محور توانایی حمل بار تا ظرفیت 10 تن را دارند. طول محفظه باری در حدود شش متر است. عناوین دیگر این نوع کامیون، کامیون ده تن، شش چرخ و کامیون تک است.

کامیون جفت محورکامیون­ های جفت محور دارای دو محور در قسمت انتهایی هستند. کامیون­ های جفت محور توانایی حمل بار تا ظرفیت 15 تن را دارند. طول محفظه باری در حدود هفت متر است. عناوین دیگر این نوع کامیون، کامیون پانزده تن، ده چرخ و کامیون جفت است.

تریلی

تریلی جزء ماشین­‌های سنگینی است که انواع بارکش را حمل می­‌کند. به قسمت کشنده تریلی کله­گی یا اسب می­‌گویند. تریلی نیز دارای انواع تک محور و جفت محور است. تریلی ها توانایی حمل بار تا 25 تن را دارند. انواع مختلف تریلی عبارت است از تریلی لبه­دار، کفی، ترانزیت، کمپرسی و…

ون

یکی دیگر از انواع وسایل نقلیه باربری نیمه ­سنگین خودروی ون باربری است. ون توانایی حمل بار بین سه و نیم تا پنج تن را دارد.

ماشین ون

لوری

لوری نیز مانند ون یکی دیگر از انواع کامیونت است. تفاوت لوری و ون در میزان توانایی حمل بار است. لوری توانایی حمل بار بین پنج تا شش تن را دارد.

نحوه انتخاب ماشین حمل بار

بعد از شناخت انواع ماشین باربری، به بررسی نکات مهم در انتخاب ماشین حمل بار می­‌پردازیم. نکات مهم در انتخاب ماشین باربری عبارتند از:

نوع، وزن و حجم بار: 

مهم­ترین مساله در انتخاب وسیله نقلیه باربری، نوع بار و وزن آن است. دقت در این زمینه باعث کاهش هزینه­ های باربری و کاهش مسیر رفت و برگشت می‌­شود.

مسیر جابجایی و حمل بار: 

مسیر حمل بار نیز نقش مهمی در نوع وسیله نقلیه حمل بار دارد. ماشین باربری سبک برای جابجایی‌­های داخل شهری مناسب هستند در حالیکه ماشین­‌های باربری سنگین مناسب مسیرهای جاده­ای و بین شهری هستند.

هزینه حمل بار:

برای کاهش هزینه‌­های باربری نیز باید در انتخاب نوع ماشین حمل بار دقت کنید و با کاهش تعداد دفعات حمل بار و… در هزینه‌­های خود صرفه­‌جویی کنید.

شرایط آب و هوایی: 

فصلی که در آن قصد اسباب­‌کشی دارید نیز نقش مهمی در انتخاب وسیله حمل بار دارد. خاور دارای کابین مسقف برای شرایط جوی نامساعد مانند باد و باران مناسب است.

داشتن  بیمه نامه: از عوامل مهم دیگر در انتخاب ماشین حمل بار و شرکت باربری، بیمه‌­نامه وسیله نقلیه است.

نحوه انتخاب ماشین حمل بار

ماشین­های حمل بار پیشروبار کرج

شرکت باربری پیشروبار کرج، با مدیریتی قوی، کارشناسان مسئول و کادری مجرب با بیش از 180خاور، کامیونت و کامیون، نیسان و وانت یکی از سابقه­ دارترین و بزرگترین شرکت­‌های باربری در کشور است. اگر هر سئوالی در خصوص انواع ماشین­‌های حمل بار اتوبار پیشروبار کرج و یا نرخ کرایه انواع ماشین­‌های باری و… دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ماشین های باربری پیشروبار کرج

خدمات اتوبار پیشروبار کرج

اتوبار پیشروبار کرج، با داشتن انواع ماشین­‌های حمل بار توانایی حمل و جابجایی هر نوع بار با هر وزن و اندازه‌­ای را به تمام نقاط کشور را دارد.

تمامی خودروهای باربری این شرکت، دارای مجوزها و بارنامه‌­های معتبر هستند و در صورت بروز خسارت به مرسوله در هنگام جابجایی، تمامی آن را توسط شرکت بیمه جبران می­‌کنند.

بسته ‌بندی صحیح و اصولی، چیدمان صحیح وسایل در خودروی حمل بار نیز از خدمات همیشگی این شرکت است.

استفاده از ردیاب اینترنتی و سرعت در ارسال و جابجایی بار نیز باعث آرامش خاطر بیشتر مشتریان ما است.

انواع ماشین‌های حمل بار مختلفی برای حمل و ارسال بار داخل شهری و بین شهری وجود دارد. انتخاب گزینه مناسب از انواع ماشین حمل بار، باعث صرفه­‌جویی در وقت و هزینه شما می‌­شود.

با پیشروبار تماس بگیر